Pages Menu
Categories Menu

Geplaatst door op september 18 2014 in 2014, blog, Categorie, deelnemers, Workshops & Activiteiten | 0 reacties

Een tochtje met ezeltjes op het landgoed van Tenuta Pizzolungo

Tenuta Pizzolungo is een prachtig landgoed, gelegen tussen de rotsachtige bergkam en de Siciliaanse zee in de buurt van het plaatsje Erice en de stad Trapani. Het landgoed is met zijn 19e-eeuws herenhuis met uitzicht op een weelderige mediterrane tuin een ideale locatie voor degenen die in de rust van hun vakantie willen genieten.

Toen we hoorden dat ze bij Pizzolungo ook tochtjes met ezeltjes gingen organiseren, hebben we direct een afspraak gemaakt om er een middag met enkele vrienden naartoe te gaan. Sil, het driejarige zoontje van onze vrienden keek er al de hele dag naar uit!

Tenuta Pizzolungo in Erice

Toen we op de tenuta waren aangekomen, werden we door Marco verwelkomd, die met ons een wandeling door de tuin maakte. De tuin staat vol met prachtige bloemen en eeuwenoude bomen, een echt paradijs!

Een cactus van meer dan 100 jaar oud in de tuin van de tenuta

Een Hibiscus in de tuin van de tenuta

Tenuta Pizzolungo bevindt zich vlakbij zee.

Op het landgoed proef je sfeer van vroeger door de diverse tentoongestelde items uit de kindertijd van de eigenaresse, signora Mariella. De oude karren worden “bewaakt” door Arancino, een van de poesjes die op de tenuta rondlopen.

Arancino op een van de oude karren van de tenuta

We waren wat aan de vroege kant, dus konden we zien hoe de ezeltjes Tata, Zara en Serenella werden opgezadeld.

De ezeltjes Tata, Zara en Serenella zijn bijna klaar voor de tocht.

Tata, een van de drie ezeltjes

Nadat we allemaal op de ezeltjes zaten, konden we vertrekken. Sil kon niet wachten!

Sil is klaar voor de tocht

Sil en Tata

We gingen langs de rand van de tenuta in de richting van de rotsbergen, terwijl we genoten van het mooie avondlicht. Marco liep voor de veiligheid met Sil mee, die uitgebreid met hem zat te kletsen. Of Marco er veel van heeft begrepen, vragen we ons af… 🙂

Onderweg naar de Saraceense toren

Ons uitzicht

Ons uitzicht 😀

Op het landgoed van Pizzolungo

Na ongeveer 25 minuten kwamen we aan bij de Saraceense toren die bovenop de rotsen staat. Hier hadden we ook een mooi uitzicht op de Egadische eilanden.

De Saraceense toren

Tijd om voor de foto te poseren:

Sil, Tata en Zara

Vanaf de toren begonnen we aan de terugweg.

Terug naar het hoofdgebouw

Het tochtje duurde ongeveer 45 minuten en bracht ons naar de mooiste plekken op het landgoed. De tocht is geschikt voor volwassenen en (kleine) kinderen. Sil had de dag van zijn leven!

Nadat Sil de ezeltjes had uitgezwaaid, werden we door Enza meegenomen naar de ontbijtzaal van de tenuta, die sfeervol is ingericht met foto’s en allerlei items van vroeger.

De ontbijtzaal van Tenuta Pizzolungo

Een oude olijfpers

Een reiskoffer en parasol uit de kindertijd van de eigenaresse

Het was heerlijk weer, dus we besloten in de tuin te gaan zitten. Hier kregen we vervolgens wat water, sap en witte wijn en zelfgemaakte pani cunzatu, een typisch lokaal Siciliaans brood belegd met o.a. tomaat, kaas, oregano en olijfolie. Wat een heerlijke afsluiting van een geslaagde middag op de tenuta!

Pani cunzatu

Sil in de tuin van Tenuta Pizzolungo

Je hoeft geen gast te zijn van Tenuta Pizzolungo om een tocht met de ezeltjes te maken. Kijk op de informatiepagina voor de contactgegevens.

Plaats je reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *